ၾကားသိရသမွ်

မြန်မာပြည်မှ မျက်နှာပေါ်တွင် ရိုးရာတက်တူးထိုးထားသော ချင်းအမျိုးသမီးများ

မြန်မာနိုင်ငံရှိ အချို့ချင်းလူမျိုးများ အကြားတွင် ချင်းအမျိုးသမီးများသည် မျက်နှာပေါ်တွင် ပင့်ကူအိမ်ပုံစံ အနက်ရောင် တက်တူးများထိုးသည့် ရိုးရာတစ်ခု ရှိခဲ့သည်။

ထိုတက်တူးထိုးသည့် ရိုးရာကို အမျိုးသမီးများသည် အသက်ကိုးနှစ် အရွယ်ကပင် စ၍ ထိုးလေ့ရှိသည်။

ထိုကဲ့သို့ မျက်နှာပေါ်တွင် တက်တူးများထိုးသည့် လုပ်ဆောင်မှုသည် မျက်နှာတစ်ပြင်လုံး မျက်ခွံများပါမကျန် ထိုးကြသည့် အတွက် အလွန်ပင် နာကျင်ရသည် ဟုဆိုသည်။

ကျေးရွာတစ်ခုစီတိုင်းသည် မတူညီသော တက်တူးပုံစံများ ထိုးတတ်လေ့ရှိသည်။ ထိုသို့ တက်တူးများထိုးခြင်းဖြင့် အမျိုးသမီးများ ဘယ်ရွာဇာတိက ဟုသိနိုင်သည်။

ရိုးရာအရတော့ ထိုကဲ့သို့ တက်တူးထိုးခြင်း အလေ့အကျင့်သည် ရခိုင် ပြည်ရှိ ဘုရင် နှင့် နန်းတွင်းမှ အမျိုးသားများအား ချင်းအမျိုးသမီး ငယ်လေးများကို တော်ကောက်ခြင်း၊ ပိုးပန်းခြင်းကို တားမြစ်သော ရည်ရွယ်ခြင်းဖြစ်ခဲ့သည်။

ထိုကဲ့သို့ တက်တူးများ မျက်နှာပေါ်တွင် ရေးထိုးထားခြင်းဖြင့် ချင်းအမျိုးသမီးများ၏ အရွယ်ရောက်လာသော အမျိူးသမီးတို့၏အလှကို အမှတ်အသားများ ပြုလုပ်ခြင်းသဘောဆောင်သည်။

သို့သော် တက်တူးများထိုးသည့် ရိုးရာကို ၁၉၆၀ ခုနှစ်တွင် အစိုးရက တားမြစ်ခဲ့ပြီး ထိုရိုးရာသည်လည်း ချင်းကျေးရွာများတွင် ပျောက်ကွယ်လို့ လာခဲ့သည်။

မည်သို့ပင်ဆိုစေ ယနေ့ထိတိုင် အချို့သော ချင်းအမျိုးသမီးကြီးများကို ရိုးရာ တက်တူးများဖုံးလွမ်းနေသော အလှနှင့် တွေ့ရတတ်သည်။

အချို့သော ယနေ့ခေတ် ချင်းအမျိူးသမီးငယ်များပင် တက်တူးများထိုးသည့် ရိုးရာကို ဆက်လက်ထိန်းသိမ်းရန် ရွေးချယ်ကြသည်။

မေ(ရိုးရာလေး)

zawgyi version

ျမန္မာနိုင္ငံရွိ အခ်ိဳ႕ခ်င္းလူမ်ိဳးမ်ား အၾကားတြင္ ခ်င္းအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ပင့္ကူအိမ္ပုံစံ အနက္ေရာင္ တက္တူးမ်ားထိုးသည့္ ရိုးရာတစ္ခု ရွိခဲ့သည္။

ထိုတက္တူးထိုးသည့္ ရိုးရာကို အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အသက္ကိုးႏွစ္ အရြယ္ကပင္ စ၍ ထိုးေလ့ရွိသည္။

ထိုကဲ့သို႔ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ တက္တူးမ်ားထိုးသည့္ လုပ္ေဆာင္မႈသည္ မ်က္ႏွာတစ္ျပင္လုံး မ်က္ခြံမ်ားပါမက်န္ ထိုးၾကသည့္ အတြက္ အလြန္ပင္ နာက်င္ရသည္ ဟုဆိုသည္။

ေက်းရြာတစ္ခုစီတိုင္းသည္ မတူညီေသာ တက္တူးပုံစံမ်ား ထိုးတတ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ တက္တူးမ်ားထိုးျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဘယ္ရြာဇာတိက ဟုသိနိုင္သည္။

ရိုးရာအရေတာ့ ထိုကဲ့သို႔ တက္တူးထိုးျခင္း အေလ့အက်င့္သည္ ရခိုင္ ျပည္ရွိ ဘုရင္ ႏွင့္ နန္းတြင္းမွ အမ်ိဳးသားမ်ားအား ခ်င္းအမ်ိဳးသမီး ငယ္ေလးမ်ားကို ေတာ္ေကာက္ျခင္း၊ ပိုးပန္းျခင္းကို တားျမစ္ေသာ ရည္ရြယ္ျခင္းျဖစ္ခဲ့သည္။

ထိုကဲ့သို႔ တက္တူးမ်ား မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ေရးထိုးထားျခင္းျဖင့္ ခ်င္းအမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အရြယ္ေရာက္လာေသာ အမ်ိဴးသမီးတို႔၏အလွကို အမွတ္အသားမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းသေဘာေဆာင္သည္။

သို႔ေသာ္ တက္တူးမ်ားထိုးသည့္ ရိုးရာကို ၁၉၆၀ ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရက တားျမစ္ခဲ့ၿပီး ထိုရိုးရာသည္လည္း ခ်င္းေက်းရြာမ်ားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္လို႔ လာခဲ့သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ယေန႔ထိတိုင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ခ်င္းအမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ားကို ရိုးရာ တက္တူးမ်ားဖုံးလြမ္းေနေသာ အလွႏွင့္ ေတြ႕ရတတ္သည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ ယေန႔ေခတ္ ခ်င္းအမ်ိဴးသမီးငယ္မ်ားပင္ တက္တူးမ်ားထိုးသည့္ ရိုးရာကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရန္ ေရြးခ်ယ္ၾကသည္။

ေမ(ရိုးရာေလး)